Landborgen 2022 är klar och utdelad

Även det gångna året präglades ju av Covid-19, men nu ser vi ett slut på tråkigheterna. Vi genomförde ändå ett tiotal programpunkter, och nu tar vi ny fart med mycket på gång!

Årets program LANDBORGEN 2022 har i nyligen delats ut av Postnord, hoppas alla fått den i brevlådan. På arrangemangen följer vi så klart myndigheternas aktuella rekommendationer.

Vi kommer oftast att även annonsera vad som är på gång på denna hemsida och på Facebook https://www.facebook.com/ON.OlandsNatur. Kanske du själv har idéer på program, hör av dig!

Närmast sker Strandstädningstävlingen 12 mars – 11 april, en kunskaps- och debattafton om vilda bin, honungsbin och vägkantens blommor den 15 mars och Kretsstämman (årsmötet) 19 mars. Information om dessa finns redan nu, eller kommer mycket snart, här på hemsidan och affischer är på väg upp runt om på hela Öland!

Nya programpunkter kan också annonseras via mail. Ölands Naturskyddsförening har drygt 500 medlemmar, men de flesta ser vi tyvärr aldrig. Vi hoppas att få se även DIG!!!  Bara drygt hälften av våra medlemmar har uppgett mailadress, så för att du ska få mer mail-information, lämna din mail-adress och gärna även telefonnummer, till Jan Hn eller någon i styrelsen. En del har fel mail registrerad, kolla upp detta, ev. med vår hjälp!

Jan Herrmann, ordf.