Välkommen till naturnatten i Gråborg 5 juni

Försommarkvällen är fylld med aktiviteter för alla åldrar. Föreningarna presenterar sig i ladan under kvällen. Det finns möjligheter att äta under kvällen: EKO-mat från Videkullens grönsaker, korv och grönt att köpa. Kaffe finns att köpa.

Program:

17.45-18.00 (ca) Spelmansmusik under samlingen med Jahuja, folkmusik med spelmän från Öland. Vid kallt väder eller regn samlas vi i ladan. Naturnatten öppnar och programmet presenteras med ”ängstävling” som anordnas av Torslunda hembygdsförening. Börje Karlsson berättar om Borgs by i modern tid. Den första ängsvandringen startar.
18.30 Leta grodor och/eller samla några nyttiga örter till kvällens tebjudning (BARN-aktivitet)
19.15 Vinnaren av Årets Ölandsfotograf presenteras
19.30 Lilla Holkprojektet i ängarna presenteras. Visning av holkar för fåglar och insekter. ”Mobil naturguide” presenteras av Stefan Svenaeus.
20.00 Den andra ängsvandringen startar.
21.00 Musik med ”Ölands blåsensemble”. Örttéer serveras. Najas ”nattmålning” visas. Sinnen i mörker.
22.00 Fladdermusguidning.

Obs! Medtag egen kåsa eller mugg samt pann– eller ficklampa!

Läs även: Pressmeddelande Naturnatten 2015