Fladdermus-afton 23/8 vid Skede mosse

Kl. 20 ger fladdermusexperten Alexander Eriksson en introduktion om dessa vanliga men ganska okända djur.

Framåt 9-snåret går vi ut och lyssnar efter områdets arter av fladdermöss, i ca 1,5 tim.

MEN Skedemosse är även känt för sin lokala öltillverkning, så kl. 19 kan Du delta i bryggeribesök med ölprovning av 4-5 sorter, under ledning av bryggaren Olof. Max 30 pers, så anmälan önskas senast 19/8.

Deltagande i bägge evenemangen kostar 200.- (medlem), 300.- (icke medlem).   Bara fladdermössen kostar 50.-       (under 16 gratis)                                                              ANMÄLAN sker bäst genom betalning till Swish 123 081 46 65

Karta till Skedemosse hittar du nedan.                                                             Samåkning: 18.15 från Träffpunkt Öland, 18.30 från ICA Borgholm.

Alla är välkomna på denna helkväll, även icke-medlemmar!

Mer info gm Mattias Karlsson 076 107 43 24 eller dilevafan@hotmail.com