Hur gick det med vårens program / Landborgen?

Hej alla naturvänner på Öland,

Som ni säkert sett, har i stort sett alla våra programpunkter under våren fått ställas in, vilket vi så klart beklagar. Men nu i slutet av våren genomför vi några planerade ute-program, det är ju tillåtet! Så här ser maj-juni ut:

22/5   Biologiska mångfaldens dag genomförs, men på lite annat sätt än vanligt. Ett antal händelser från hela Sverige kan avnjutas på webben, se hela programmet på DENNA LÄNK. Från Öland dessa; 10:15-11:00 Ölands folkhögskolas design-studenter visar alster kring biologisk mångfald.           22:00-23:00 Pav Johnsson och Dave Karlsson arrangerar nattlys och berättar om nattfjärilar. Det sena(re) arrangemanget kan troligen följas via Station Linnés Instagramkonto (@stationlinne).

23/5   Rosendal, järnåldersbyn uppe i Bödaskogen, vi guidas i områdets historia och natur av Jan-Henrik Fallgren och Johan Petersson, men det genomförs i liten skala, dvs max 25 deltagare, och med social distansering. Samling vid Skäftekärrs parkering 10.00, medtag fika! Anmälan på naturum.trollskogen@lansstyrelsen.se . OBS Du har din plats när du har fått mejl tillbaka om att du är välkommen på gudingen. Mer info HÄR.

5/6   Naturafton, denna vår stora och uppskattade samling vid Gråborg ställs in i år, men vi ses där nästa år!

14/6   Vilda blommornas dag kommer att genomföras, möjligen kommer senare HÄR mer regler om hur detta sker. Samling 10.00 på P-platsen tvärs över vägen från Vickleby kyrka. Guide Åsa Bodenmalm.