Liekurs i Rune Jons äng 22 juli

Torslunda hembygdsförening har fått bidrag från Mörbylånga kommun för att genomföra en liekurs i Rune Jons äng. Kursledare är Mats Rosengran (liemats) och kursen sker den 22:a juli. Du kan läsa mer om liemats genom att gå till hans hemsida liemats.se. De flesta liar som säljs i Sverige idag ska knackas vassa. Det är detta som liemats lär ut, förutom lieslåtter i allmänhet. Han säljer även liar och annan utrustning kopplat till lieslåtter.

Om du är intresserade anmäl dig till Lisa Tengö, lisatengo@gmail.com (076-114 7630). Antalet platser är begränsat. Blir det fler anmälningar än platser kommer ett urval att ske så skriv gärna några meningar om varför du vill delta i kursen. Kursen är öppen för medlemmar i alla hembygdsföreningar i Mörbylånga kommun och Ölands Naturskyddsförening.

Kursen kostar 100 kr/deltagare.

Den ordinarie slåtterdagen i Rune Jons äng är den 19:e juli.