Årets Ölandsfotograf 2021

Tema 2021: ”ÖLANDS HAMNAR OCH BÅTLIV”

Följande gäller, men här finns mer detaljerade TÄVLINGSREGLER, läs även dessa!

Tävlingen är öppen för alla, såväl amatörer som proffs, för ölänningar, fritidsboende och besökande.

Ett tävlingsbidrag består av tolv bilder, där bilderna representerar årets olika månader.

Alla bilder ska vara tagna på Öland eller med Öland som motiv.

De inlämnade bilderna ska vara i digital form med högsta möjliga upplösning.

Bilderna skickas in på USB-minne med post, framme senast den 3 maj 2021 till: Jan Herrmann, Strandvägen 2 J, 386 31 Färjestaden. Bidragen kan också skickas som en komprimerad fil per e-post till: jan.herrmann@lnu.se.

Juryn består av representanter för de arrangerande organisationerna, Ölands Naturskyddsförening, Ölandsbladet, Ölands skördefest och Ölands Turistbyrå.

Vinnaren offentliggörs vid Naturskyddsföreningens arrangemang ”Naturaftonen”, lördagen den 5 juni 2021.

Vinnaren får ett vandringspris av öländsk kalksten och glas och ett penningpris på 15 000 kr.

Utställningen med den vinnande kollektionen kommer att visas på några olika platser på Öland under juli – september.

Ur den vinnande kollektionen på 12 bilder inbjuds allmänheten att rösta fram ”Årets bild”.

Information: Staffan Arvegård, Ölands Naturskyddsförening, 073-398 11 98, staffan.arvegard@gmail.com .