UTFLYKT längs Ljungbyån med 2021 års naturvårdspristagare

Vill du veta mer om natur och kultur längs Ljungbyån, i södra delen av Kalmar kommun (knappt 1,5 mil från centrum). Där har Ann-Marie Pettersson i många år varit en entusiastisk eldsjäl vid naturvårdsfrågor längs och i Ljungbyån, samt varit drivande i Ljungbyåns vattenråd. Hon är aktiv medlem i hembygdsrörelsen och har skapat broar mellan natur och kultur, ofta förbisett inom naturvården. Hon har också starkt bidragit till vandringsleden längs Ljungbyån, och där guidat skolklasser och berättat om åns historia.

För detta fick hon förra årets Länsförbundets naturvårdspris, och som traditionen säger, visar hon i år ”sina marker”. Välkommen att åka över sundet!

TID?    21 maj kl. 11.00, till ca 13/14.

SE MER på Länsförbundets hemsida!