Vad händer i juli-augusti, och när?

Naturskyddsföreningen har trevliga programpunkter även på sommaren, missa inte dessa:

Soppig svampexkursion i Halltorps hage    Söndag 24 juli kl. 09.00
Svampkonsulent Hanna Andersson visar oss runt och berättar om soppar och fruktkroppar. Samling vid parkeringen intill reservatet utmed vägen till Ekerumshamn. Info: Börje Ekstam.

Natur- och kulturvandring vid Kapelludden    Lördag 6 augusti kl. 17
Med Johan Petersson och Jan Henrik Fallgren lär vi oss om historien kring Sikehamn och Sankt Brittas Kapell.

Fladdermöss och nattens insekter Fredag 26 augusti vid Skedemosse                       Fladdermöss upptäcks med detektorer och insekter lockas med ljus, vi får hjälp av Pav Johnsson och Johan Petersson. Samling vid Skedemosse Gård kl 20.00. För de som önskar erbjuds en bryggerivisning och ölprovning klockan 19.00. Deltagande i bägge evenemangen kostar 300.- (medlem), 350.- (icke medlem).   Bara fladdermössen kostar för icke-medlemmar 50.- , men gratis för medlemmar eller under 16 år.   (Passa på att BLI MEDLEM!!!) Minimum sex personer (det brukar det bli!). Anmälan: Stina Nilsson.

För vad som händer i september-oktober, se programmet ”Landborgen” som alla medlemmar fick i februari, det kan ses även här https://oland.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/98/2022/03/LANDBORGEN-2022.pdf

Ang. programpunkten ”Östersjödagen” i början av september: Det ska var vara lördagen 3 september, det står alltså fel i vårt propram Landborgen!